Érzéseim...

Miről szól a blogom? Rólam. :) Amit érzek, gondolok, ami foglalkoztat és ami megfog... Röviden ennyi. Többit majd lásd később. :))

Contact

Msn: hamialinda@hotmail.com
E-mail: lindablog@vipmail.hu

Címkék

álom (5) barátság (40) család (27) dalszöveg (12) gondolat (58) idézet (83) lindás (141) magány (6) nótár mary (6) paulo coelho (5) shakira (5) spanyol (5) szeretet (46) szomorú (41) vers (30) vidám (12) videó (6) Címkefelhő

Az öreg néni

2008.05.03. 12:21 - HamiaLinda SPANYOL ZENE

Címkék: gondolat idézet

- Magával utazott az öreg néni, ugye? – kérdezte, miközben elvette tőlem a menetjegyet.

Bólintottam.

- Minden reggel felszáll erre a vonatra. Majd keres valakit, és mindig gondosan ügyel arra, hogy olyan ember legyen, akivel még nem találkozott. Kiválaszt egy idős hölgyet vagy egy fiatal fiút, nem számít neki se a kor, se a származás, csak, hogy legyen egy üres hely mellette. Leül, és a tíz perc alatt, míg megérkezünk a szomszéd faluba, egy pillanatra sem csukja be a száját. Borzalmas egy öregasszony. – jegyezte meg gúnyosan.

- Engem egyáltalán nem zavart. Csak egy beszédes néni, nem több.

A kalauzt láthatóan nagyon meglepte, hogy nem helyeseltem és értettem egyet vele. Visszaadta a lekezelt jegyet, majd elindult kifelé. Az ajtóban azonban váratlanul megfordult:

- Tudja, a legérdekesebb az, hogy egyetlen kenyérért kell útra minden reggel. Ő mondta nekem egyszer, azért teszi, mert a szomszéd faluban finomabbat süt a pék.

- A kenyér csak ürügy. Nem ez a valódi oka, hogy minden reggel vonatra száll.

A férfi meglepetten lépett vissza a folyosóról, levetette kalapját majd leült velem szemben. Érdekelte, mit tudhat egy utas egyetlen út alapján, amit ő hónapok alatt nem vett észre

- Akkor mi lenne a valódi ok?

- Az a tíz perces út, míg a vonat az egyik faluból a másikba ér. Neki az utazás nem a szükséges rossz, mint legtöbbünknek, akik itt ülünk a fülkékben, és percenként többször figyeljük az óránkat, hátha attól majd gyorsabban telik az idő. Őt az a tíz perces út tartja életben, és nem a kenyér, amit hazavisz. A történetei táplálják, melyeket újra és újra átél, mialatt meséli nekem vagy épp magának. Tudja, én csodálom őt, hogy mindennap korán felkel egy beszélgetésért. Feladhatná ő is, panaszkodhatna, hogy fáj a lába, és milyen keserű minden este, mikor magányosan fekszik le, de nem mondja, ahogy azt sem, mennyire fájdalmas reggelente erőt meríteni megtépázott lelkéből, hogy bal lába után a jobbal is lépjen. A szavai, de még a tekintete is végig csak azt suttogja, ő még élni akar. Csak egy kíváncsi szempár kell neki tíz percre. Ezt pedig nem tagadhatjuk meg tőle, nem igaz?

- Ma szerda van. Maga megadta neki, hogy legyen csütörtökje is. Remélem, holnap felszáll valaki, aki a pénteket is megteremti.

Azzal felvette kalapját, majd kisétált az ajtón. Folytatta a munkáját, és én soha többé nem láttam.

A bejegyzés trackback címe:

https://hamialinda.blog.hu/api/trackback/id/tr32452090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rozita · http://rozita.freeblog.hu 2008.05.07. 19:13:46

mióta megírtad, már többször olvastam, s mindig szerettem volna ide írni valamit, hogy mennyire... de egyszerűen nem tudom megfogalmazni, mert ez annyira...:)

ritusss 2008.06.06. 19:45:28

merre jársz? hiányollak :(

HamiaLinda · http://hamialinda.wordpress.com 2008.06.20. 23:47:10

Ritusss :) megvagyok.:) ma végre írtam, már nekem is hiányzott ám ez a blog.:) ide is dobáltam néha a szavakat ám időnként: icipicipont.blogol.hu

ritusss 2008.06.28. 00:39:23

már hiányoztál... ki bírja követni ezt a sok blogod... köszi, h szóltál :)


süti beállítások módosítása